Undersøg dit firma med en kendskabsanalyse

De fleste organisationer og virksomheder ved at markedsføring er vigtigt for at skabe en god og fornuftig omsætning gennem salg af sine produkter. Men markedsføring er ikke bare markedsføring.

 

Kendskabsanalyse

Med en kendskabsanalyse bliver det klart, hvor stor en andel af markedet, der kender til virksomheden eller organisationen. Yderligere kan en kendskabsanalyse fortælle i hvilke og på hvor store geografiske områder virksomheden råder, samt hvor stor en andel af jeres potentielle kunde gruppe, der kender til jeres produkter, samt hvor de kender jer fra. Herudover giver en kendskabsanalyse også mulighed for at I som virksomhed kan sammenligne jer med de nærmeste konkurrenter og finde ud af, om I er ligeså populære som jeres konkurrenter. Med alt dette in mente giver en kendskabsanalyse en ny forståelse for virksomheden eller organisationens styrker og svagheder, samt hvilke medier man skal rette sin markedsføring i mod. Alt efter hvilke kunder man er på jagt efter påvirker hvilke fagblade, radiokanaler og messer man skal gøre sig bemærket på. Med en kendskabsanalyse kan man undersøge, hvordan tidligere markedsføring i fagblade, på radiokanaler og messer har givet sig ud. En kendskabsanalyse fra 4B Research kan således give en bedre forudsætning for at sælge sine produkter og ydelser, da man får en bedre forståelse og opfattelse af, hvordan man gør potentielle kunder opmærksomme på sit produkt. Med denne viden i baghånden kan man opnå et stort udbytte af sin investering i markedsføring og derved opnå et godt afkast af investeringen i markedsføring. Læs mere om kendskabsanalyse hos 4B Research lige her og aftal et telefonisk møde for at høre mere om mulighederne og fordelene ved en kendskabsanalyse fra 4B Research.